Ποιός
πληρώνει τον βαρκάρη;
Κάθε
προσπάθεια δημιουργίας νέων δεδομένων στο χώρο της προβολής του αθλήματος είναι
ένα θετικό γεγονός και θα έχει την στήριξή μας, ακόμα κι αν προέρχεται από τον
χώρο της «στρατευμένης» (και κατά παραγγελία) δημοσιογραφίας.
Το
νέο site της ΕΟΠΕ, όπως και το νέο λογότυπο της Α1 Εθνικής κατηγορίας γυναικών,
το νέο σήμα, είναι καταρχήν μια θετική
πρωτοβουλία. Είμαστε θετικοί σε οποιαδήποτε προσπάθεια δημιουργίας μίας ανανεωμένης εικόνας, ανεξάρτητα των κινήτρων που την κατευθύνουν
και της αποτελεσματικότητά της, που θα αποτιμηθεί στο μέλλον.
Η
θετική μας στάση προϋποθέτει ότι κάτι τέτοιο αποτελεί προϊόν μελέτης και μιας
αναγκαιότητας. Άλλωστε όλα αυτά πρέπει να είναι πάντα σε συνάρτηση με το γενικό
πλαίσιο που έχει θέσει η Ομοσπονδία και την στρατηγική που έχει υιοθετήσει η
διοίκηση για το άθλημα.
Η
προσπάθεια εντυπωσιασμού μέσα από μια πολύχρωμη εικόνα από μόνη της είναι ένα
κενό γράμμα, αν δεν συνοδεύεται από σχέδιο και πρόγραμμα δράσης στη κατεύθυνση
της προβολής.
Στην
περίπτωσή μας όταν τίποτα από όλα αυτά δεν έχει συμβεί, μοιάζει περισσότερο σαν
μια φωτοβολίδα που με τον πολύχρωμο φωτισμό της προσπαθεί να μας θαμπώσει.
Είναι
η τρίτη (3η) φορά τα τελευταία έξι χρόνια που η ΕΟΠΕ αλλάζει την ιστοσελίδα της
(η δεύτερη του Ισίδωρου ως γραφείο τύπου της ΕΟΠΕ). Είναι εμφανής η διάθεση του
«νέου δίδυμου» της επικοινωνίας να επιχειρήσει να παρουσιάσει ένα νέο πρόσωπο
για τον Γιώργο Καραμπέτσο, στα πλαίσια της νέας επικοινωνιακής πολιτικής που
φιλοδοξεί να χαράξει.
Η έλλειψη έργου κάνει μια τέτοια επιλογή τώρα
περισσότερο επιτακτική παρά ποτέ. Είναι «ηλίου φαεινότερο» ότι οι αλλαγές
έγιναν για να δικαιολογηθεί η ουσιαστική
κατάργηση του τμήματος marketing και η αντικατάστασή του από τους
δημοσιογράφους "μακιγιέρ" της εικόνας του προέδρου προχωρώντας στην
«είσπραξη» και των προεκλογικών τους γραμματίων.
Ήρθε
η ώρα ταυτόχρονα να δικαιολογήσουν ότι είναι αντάξιοι της οικονομικής υπέρβασης
που έγινε με την πρόσληψή τους. Άξιος ο μισθός τους. Στην πράξη φαίνεται ότι
αναζητείται από μέρους τους απεγνωσμένα ένας τρόπος δημιουργίας μιας
ωραιοποιημένης πραγματικότητας που θα βάζει κάτω από το χαλί όλη την παθογένεια
και τα προβλήματα.
Ο
στόχος είναι ξεκάθαρος και ξεκινά από την προσπάθεια να υποβαθμιστεί η απουσία
της δημόσιας τηλεόρασης για δεύτερη χρόνια και μάλιστα με δεδομένη την ριζική
αλλαγή πολιτικής της ΕΡΤ σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.
Η
νέα πολιτική αφορά την ανάληψη του κόστους παραγωγής αλλά και την άμεση
χρηματοδότηση των ομάδων και των πρωταθλημάτων όπου ανέλαβε η ΕΡΤ την προβολή
τους.
Χαρακτηριστικό
παράδειγμα, το πρωτάθλημα της ΕΣΑΠ όπου μέχρι πέρυσι κάλυπτε το συνδρομητικό κανάλι, τώρα είναι πλέον στη δημόσια
τηλεόραση και πέραν των οικονομικών απολαβών, το μεγάλο κέρδος για το βόλεϊ είναι
ότι θα μπει σε κάθε ελληνικό σπίτι. Αυτό που έκανε ο Παντελής Ταρνατώρος με την λίγκα, για την διοίκηση της
ΕΟΠΕ είναι ψιλά γράμματα δύσκολο να τα αντιληφθούν.
Ερωτηματικά
όμως προκάλεσε και η βεβιασμένη ανάρτηση της «Πρώτης Σελίδας» της νέας
ιστοσελίδας, που βγήκε στον αέρα χωρίς να υπάρχει τίποτα πίσω από αυτήν, χωρίς την συνέχεια της
ύλης που απαιτεί να έχει το θεσμικό όργανο επικοινωνίας ενός δημοσίου φορέα.
Γιατί
η νέα ιστοσελίδα που εσπευσμένα έβγαλαν οι «μακιγιέρ» του πρόεδρου είναι ένας
σκελετός, ένα «κουφάρι» που κάποιοι άργησαν να προετοιμάσουν και το έβγαλαν
όπως - όπως για να προλάβουν την έναρξη του πρωταθλήματος.
Στην
προηγούμενη μορφή ο δικτυακός τόπος της ΕΟΠΕ είχε πληροφορίες αρχείου,
δραστηριοτήτων, αποφάσεων ΔΣ, συνεδριάσεων, φωτογραφίες για ελεύθερη χρήση.
Θα
μπορούσε ο προγραμματιστής να κρατήσει ως είχε το παλαιό site και να βάλει ως
αρχική σελίδα την ανανεωμένη αρχική ιστοσελίδα με έμφαση στο πρωτάθλημα
Γυναικών.
Για
να έχουν εικόνα οι προγραμματιστές της ΕΟΠΕ ας δουν τον ιστότοπο της Παγκόσμιας
Ομοσπονδίας. Την αρχική εντυπωσιακή ιστοσελίδα, η οποία με τα links σε οδηγεί
στον παλαιό ανεπτυγμένο για χρόνια ιστότοπο, όπου μπορεί ο διαδικτυακός
περιηγητής να βρει όλες τις χρηστικές ή αρχειακές πληροφορίες για το Βόλεϊ.
Είναι
όμως δυνατόν να θεωρείται σοβαρή μια
Ομοσπονδία η οποία δεν έχει αναρτημένους τους Κανονισμούς, τις Προκηρύξεις των
πρωταθλημάτων, το Καταστατικό, ακόμα και τη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου
και των Επιτροπών της, γιατί κάποιοι θέλουν να κάνουν λεζάντα με την «πρώτη
σελίδα», την βιτρίνα ενός ανανεωμένου site.
Δυστυχώς
αυτό δείχνει έναν τρόπο σκέψης και μια στάση ζωής, ανθρώπων που είναι σε θέσεις
ευθύνης και στέκονται στην επιφάνεια και όχι στην ουσία των πραγμάτων. Με
περισσή υπεροψία υποτιμούν την νοημοσύνη μας θεωρώντας μας εύκολη λεία.
Θέλουν
να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι είναι χρυσός ότι γυαλίζει, υποτιμώντας την
αισθητική μας και την κρίση μας. Είναι αξιοσημείωτο, πως είναι δυνατόν όταν ο
καθένας μας σε μια ενδεχόμενη αναζήτησή στο site της ΕΟΠΕ δεν μπορεί έχει πρόσβαση σε κανένα αρχείο, δεν μπορεί να
αντλήσει καμία πληροφορία για οποιοδήποτε θέμα που αφορά το βόλεϊ.
Λησμονούν
ότι η Ιστορική διαδρομή ενός αθλήματος και του δημοσίου φορέα που έχει την
ευθύνη του, δεν μπορεί να αποκρύπτεται ή να αναρτάται κατά το δοκούν, όπως και
η ιστορία του Ελληνικού βόλεϊ δεν ξεκινά από την εκλογή του Γιώργου
Καραμπέτσου, ούτε από την ημερομηνία πρόσληψης των δυο «μακιγιέρ» του προέδρου.
Η
πληρότητα αρχειακών πληροφοριών στον ιστότοπο ενός κρατικού φορέα, τέτοιος
είναι η ΕΟΠΕ, αφού διαχειρίζεται (κυρίως) δημόσιο χρήμα, βοηθά στην ενσωμάτωση
των αρχών της διαφάνειας, της πρόσβασης στην πληροφορία και της ουσιαστικής
συμμετοχής των ανθρώπων του αθλήματος
στις διαδικασίες της λειτουργίας της Ομοσπονδίας, ενώ παράλληλα ενισχύει τη
διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα στη λογοδοσία του φορέα (ΕΟΠΕ). Με
τον αρχειακό μηδενισμό της πρόσφατης δραστηριότητας τι από όλα αυτά
επιτυγχάνετε; Μήπως ο στόχος δεν είναι το νέο site αλλά η απόκρυψη του παλαιού;
Το
μεγάλο όμως ερωτηματικό που γεννάται και
αφορά αυτό το εγχείρημα της ΕΟΠΕ στο κομμάτι της ενημέρωσης (site, αλλαγές στα
λογότυπα κλπ) είναι τι πραγματικό κόστος έχουν;
Έγινε προκήρυξη διαγωνισμού ή το κόστος ήταν μικρότερο και δεν προβλεπόταν.
Έγινε προκήρυξη διαγωνισμού ή το κόστος ήταν μικρότερο και δεν προβλεπόταν.
Σε κάθε
περίπτωση όμως, δεν είναι υποχρεωμένη η διοίκηση της ΕΟΠΕ να μας ενημερώσει για
το αν κόστισε ή όχι αυτή η αλλαγή και το νέο site;
Και
αν δεν κόστισε και ήταν μηδενική η επιβάρυνση για την ΕΟΠΕ η δημιουργία του,
αυτή δημιουργεί άλλες δεσμεύσεις; Για
παράδειγμα για την τεχνική υποστήριξη του site σε ετήσια βάση ποιο θα είναι
κόστος;
Υπάρχει κάποιος που μπορεί να ενημερώσει τα σωματεία; Κι αν δεν είναι ο
πρόεδρος, μήπως μπορεί ο ταμίας; Υπάρχει κάτι που θα έπρεπε να ξέρουμε;
Υ.Γ.
Η ονοματοδοσία, τα «βαφτίσια», της Volleyleague Γυναικών, άργησαν λίγο.
Τουλάχιστον οι προηγούμενοι κρατούσαν τα προσχήματα. Υπήρχε
Volleyleague Ανδρών και ήθελαν να κάνουν και PreLeague.
Τώρα,
πρώτα βαφτίσαμε το «ολίγον τυχαία» προερχόμενο δευτερότοκο (PreLeague) και μετά
σπεύσαμε να ονομάσουμε και το πρωτότοκο. Δεν το λες και επιτυχημένο marketing.